Brev:
Salt i diverse købemad, smøreost, rugbrød osv
9. juli 2014
Alder:
8 mdr.
Salt i diverse købemad, smøreost, rugbrød osv
Kære Helen.
Dette er lidt et bi spørgsmål til min sidste mail vedrørende overgangen til vores mad.
Du svarede mig, at vores datter på otte måneder godt må begynde at få miniput stykker brød uden kerner med smøreost, fiskesmørepålæg, leverpostej o.lign.
Så kom jeg til at tænke på - der er jo salt i alle de ting. Både i det helt almindelige Sønderjyske rugbrød uden kerner og i smøreost selvom man køber fx Philadelphia naturel. Også i leverpostej og sildepostej er der salt.
Så - er det fordi vi ikke længere skal tænke på saltindhold? Er det kun i starten, de første levemåneder?
Det er jo nærmest umuligt at undgå salt i de ovennævnte ting?
Hvad hvis jeg selv bager brød og boller, skal jeg så undlade saltet?
Tak for hjælpen :)